DIY ombouwset voor 2.0TDI PD motoren
Complete ombouwset voor 2.0TDI 16V motoren met oliedrukproblemen, compleet met gereedschap en handleiding, 100% originele VAG oplossing.
Ombouwset oliepomp
Voor de 2.0TDI motoren geproduceerd vanaf 2004 tot 2008 met de bekende zwakke oliepomp/balansasmodule-constructie hebben wij een set gemaakt bestaande uit alle benodigde onderdelen, speciaal gereedschap en een uitgebreide instructiefilm om de ombouw mogelijk te maken naar de betrouwbare traditionele oliepompconstructie zoals die gebruikt wordt in de A3 met dezelfde motor.
De zwakke balansasmodule komt te vervallen, enkele noodzakelijke aanpassingen moeten worden gemaakt om de motor om te bouwen naar dit type.
De balansasmodule kan compleet vervangen worden door een originele VW/Audi upgrade, met tandwielaandrijving, deze constructie werkt wel, maar is kostbaar en nog steeds gevoelig voor uitval van de oliedruk, zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=do2TpAJmdw4
Er bestaan ook revisiesets om de bestaande module te repareren, ook dit is een omslachtige manier en blijft gevoelig voor snelle slijtage.
De methode waarbij de module vervangen wordt door een traditionele pomp zonder balansassen is degelijk en goed betaalbaar, van het wegblijven van de balansas is vreemd genoeg niets te merken aan de loopcultuur, de motor loopt nog net zo rustig als daarvoor, de A3 welke de module niet heeft loopt overigens ook niet slechter dan de A4/A6 of Passat, welke hem wel heeft af-fabriek.
De set die u kunt kopen voor 600,-inc. btw en verzendkosten heeft alle benodigde onderdelen van hoge kwaliteit, en alle speciaal ontwikkelde gereedschappen (behalve het standaard gereedschap) die u nodig heeft om de klus zelf te kunnen uitvoeren. Wij gaan er van uit dat u zelf monteur/autobedrijf bent en afdoende kennis en gereedschappen heeft om de klus te kunnen klaren met behulp van onze uitgebreide instructiefilm compleet met aanhaalmomenten en dergelijke.
Bekijkt u de instructie voor u aan de klus begint, of de reparatieset besteld, om u te verzekeren van een positief resultaat.
De gereedschappen stuurt u in de kist compleet retour direct na afloop (max. 2 dagen). Wij verlangen een borgbedrag van 1000,- euro, dit krijgt u teruggestort nadat wij de set op compleetheid en beschadiging hebben gecontroleerd, u maakt dus aanvankelijk 1600,- over waarvan u als alles goed gaat 1000,- terug krijgt en 600,- betaalt voor de benodigde onderdelen.
Wij adviseren met klem de complete distributieset mee te vervangen inclusief waterpomp en het 2-massavliegwiel goed te controleren.
Als u een type heeft met tandwielconstructie, de originele upgrade dan zijn de instructie en onderdelen hetzelfde, in de reparatieset zit demonteergereedschap voor het krukastandwiel, dus als u niet zeker bent van wat er momenteel gemonteerd is dan lukt de klus evengoed.
Hier: https://www.youtube.com/watch?v=HQrhKulKN4U kunt u de instructiefilm bekijken, als u nog vragen heeft of technische ondersteuning (alleen bij afname van onze set), of de set wilt bestellen, mailt u dan naar info@hartogtuning.nl, niet bellen a.u.b..
Disclaimer: De reparatie is geheel voor eigen risico, wij geven geen enkele garantie op een positief resultaat, onderdelen, uw motor of enige vorm van letsel, u bent zelf geheel verantwoordelijk voor het correct uitvoeren van deze reparatie. Deze modificatie is betrouwbaar, reeds vele jaren (8) duurzaam gebleken en goed uit te voeren mits u zelf kundig genoeg bent en netjes werkt, meer garanties kunnen wij niet geven.
English for foreign customers:
We offer a complete set to delete the fragile balance-shaft in 2.0TDI PD engines used in VAG (Audi/VW) cars produced between globally 2004-2008. For instance: BLB engines.
All parts are included as well as many specific tools to complete the conversion. Not all tools, you require basic skills and tools, this is no job for beginners fixing cars without good basic equipment or knowledge, watch the video closely to ensure you are capable doing this before orderering the kit.
We sell this kit for 600,- euro, shipment depends on your location.
We require you to pay 1600,- upfront, you recieve 1000,- back after we recieve the box and all tools back complete and undamaged, offcourse you can use all serviceparts included.
The instruction-video is spoken in dutch, but it should be sufficient to watch the instructions visually in order to succesfully make the conversion.
If you are not sure what system is in your engine, chaindriven or not, don’t worry, the kit can be used for both systems and allso has a tool to remove the gearwheel-system used in later models or allready modified systems which are equally sensitive to excessive wear on the oilpump driveshaft.
Send an email to info@hartogtuning.nl to order (english or german language). Do not call us please.
https://www.youtube.com/watch?v=HQrhKulKN4U
Disclaimer:
We offer no guarantee on any parts, damage, engine or physical damage, if you hurt yourself or mess up the entire engine it is on your behalf, the kit works, the conversion has been carried out for 8 years succesfully now in our shop with no single fall-out so far.