direct naar mijn auto

Waarom Hartog-Tuning?

Chiptuning klinkt fantastischer en puberaler dan het is. Een beter woord zou zijn kenveld-optimalisatie, maar dat klinkt niet half zo goed dus houden we het maar zo. Toch is dit exact wat er uitgevoerd wordt bij chiptuning. Het programma in de computer waar uw motor door blijft lopen, dat de schadelijke uitlaatgassen beperkt, het vermogen en koppel regelt, de maximale snelheid begrenst en nog honderden andere belangrijke zaken van uw motor behartigt, wordt aan uw strenge eisen aangepast.

Dat wil zeggen: u tankt niet in het Oostblok waar de brandstof van een mindere kwaliteit is, u vindt dat het niet aan de fabrikant is de maximum snelheid van uw auto te beperken, u heeft wel gevoel voor techniek; de motor hoeft niet beschermd te worden tegen u. Dit zijn allemaal voorbeelden van regelingen die de afdeling ontwikkeling van de fabrikant softwarematig doorvoert om uw auto onder zeer veel verschillende en extreme omstandigheden betrouwbaar te houden.

Wat verandert er bij een chiptuning?

Alleen die waarden die er zorg voor dragen dat uw motor een zo goed mogelijk rendement heeft ZONDER daarbij de mechanische uitersten te overschrijden. De turbodruk wordt iets verhoogt, het inspuitmoment wordt iets vervroegd, de inspuitduur wordt iets verlengd en zo nog een aantal relevante waarden die bij elkaar opgeteld en in een perfecte harmonie soms een vermogens/koppelwinst van 30% op kunnen leveren.

Is dat duur?

30 pk extra…
prijsvoorbeeld: 400 euro…
400 : 30 = 13,4…
13,4 euro voor een extra paard… Niet gek toch?
Onzin uiteraard.
Natuurlijk is de genoemde voorbeeldprijs van 400 euro niet mis, waarom zo veel geld, het klinkt simpel, software eruit, even aanpassen en weer terugzetten. Probeert u het maar niet, u zult begrijpen dat er nogal wat apparatuur voor nodig is om de data te kunnen uitlezen en terugzetten, om de miljarden gegevens te kunnen lezen. Het uitwerken van een bepaald type motor van een bepaald bouwjaar, het testen en aanpassen kan soms dagen duren. Een foutieve waarde programmeren kan betekenen dat uw auto niet meer aanslaat.

Wat een onzin, mijn motor is prima zo!

Waarschijnlijk wel ja, maar het kan beter. Gaat u wel eens met de caravan een helling op en denkt u dan: zozo, dat ging niet vanzelf… Haalt u wel eens een vrachtauto in op een provinciale weg en denkt u halverwege het inhalen als de tegenligger snel dichterbij komt: spannend hoor!… Denkt u wel eens bij het stoplicht naast die Honda Civic met die baseballcap erin: ……
Wat wij proberen te zeggen is dat extra kracht nooit weg is.

Is chiptuning niet slecht voor mijn auto?

Nee, het enige dat slecht is voor uw auto is gebrek aan gezond verstand, moeder natuur en pekel.
Als u meent een formule 1 wagen of een DTM auto terug te krijgen heeft u het mis. Goed uitgevoerde chiptuning is het optimaliseren van uw motorsoftware met respect voor de mechanische begrenzingen van uw motor.

Motoren worden in tegenstelling tot vroeger, toen er meer verschillende motoren waren, gemaakt uit 1 type met verschillende vermogens. Bijvoorbeeld een 2.0Turbo die 100pk kan leveren, maar ook 300 en alles er tussen. Soms alleen software begrenst, soms met een andere turbo/uitlaat en dergelijke.

Dit maakt het voor de producent eenvoudig ontwikkelen, 1 motor ontwikkelen is goedkoper dan aparte een 1.2 ontwikkelen die 100 pk gaat leveren, en nog een V6 voor de 300pk versie. Deze ene motor dekt het hele bereik af en kan ingezet worden in veel modellen, de software bepaald het uiteindelijke vermogen en opent daarmee de deur voor ons. fabrikanten doen dit tegenwoordig ook om aan de CO uitstoot te voldoen op een eenvoudige manier.

Wat verandert er tastbaar aan mijn auto?

Misschien niets, dat is afhankelijk van het type computer dat in uw auto gemonteerd is.
Is het een ‘oudere’ auto, dan wordt het regelapparaat gedemonteerd, de chip(s) losgesoldeerd en vervangen of opnieuw geprogrammeerd (dit gebeurt ook als een andere methode onverhoopt niet werkt). Dit is de conventionele manier van het chiptunen. Het kan ook bij bepaalde nieuwere types via de diagnoseaansluiting van uw auto zonder dat er ook maar iets losgehaald wordt. Bij de laatste generaties regelapparaten gebeurt het via rechtstreekse verbindingen op de printplaat. Alle bovenstaande technieken zijn betrouwbaar en goed. Soms kan het alleen niet op de snelle manier en moet alsnog gesoldeerd worden. Hier merkt u verder niets van. Dat is ons bedrijfsrisico, de prijs blijft gelijk.

Kan de originele software weer teruggezet worden?

Ja dat kan.
Mocht u bijvoorbeeld de auto weer origineel willen verkopen is de software weer terug te plaatsen tegen een geringe vergoeding, geen probleem. De software van uw regelapparaat wordt door ons bewaard, u kunt uiteraard een kopie van ons krijgen.

Wat betaal ik hiervoor?

Dat kan sterk wisselen, een 3 of 4 cilinder benzine rond de 400,-, een V10 biturbo 1950,- en alles daar tussen, afhankelijk van complexiteit.

Als u een mail stuurt of de contactpagina gebruikt en het kenteken van de auto aan ons doorgeeft dan krijgt u een persoonlijke e-mail binnen 1 werkdag met de specificaties en prijzen.

Is dit is een wondermiddel?

De wet van behoud van ellende luidt; geen voordelen zonder nadelen!
Op het moment dat uw motor over 30pk extra beschikt, zal dit vermogen via de koppeling, versnellingsbak en banden overgedragen worden aan het wegdek als u het aanspreekt. Dit zal gepaard gaan met een versnelde slijtage aan deze delen, met name de koppeling kan hier moeite mee hebben en zal sneller slijten. Wij realiseren ons dat dit geen goed verkoopargument is, u zult dit ook niet snel van een ander bedrijf horen, maar het is wel de waarheid!

Dus als ik 30% meer vermogen heb is mijn koppeling 30% sneller versleten?

Nee, het zal alleen sneller slijten op het moment dat u die 30% extra aanspreekt, dus tijdens volgas accelereren.
Als u 140 of 240 km/u constant over de snelweg rijdt belast u de koppeling, versnellingsbak en banden niet extra, dus het valt enorm mee en waarschijnlijk zult u het nooit merken, maar ik wil het wel gezegd hebben en het geldt voor elke vorm van het sneller maken van motoren. Had u een sterkere motor besteld voor uw auto, bijvoorbeeld een 150pk ipv. een 110pk had deze waarschijnlijk een sterkere koppeling gemonteerd gehad die deze 40 pk aan zou kunnen zonder sneller versleten te zijn… Dan begrijpt u meteen waarom een sterkere motor bij de fabrikant 5000 euro extra kost en bij chiptuners soms een tiende van die prijs, onder andere door deze maatregelen, en omdat ze liever meer geld aan u verdienen uiteraard!

Stijgt het verbruik?

Bij een ongewijzigde (behouden) rijstijl zal het verbruik zelfs dalen, gaat u die extra pk`s benutten zal het gelijk blijven om de simpele reden dat er na tuning efficiënter met de brandstof omgegaan wordt.

Garantie?

U krijgt 3 jaar garantie op de hard-en software, de chip die (eventueel) vervangen wordt is bijna altijd van hetzelfde merk als de fabrikant gebruikt en zal dus ook geen problemen geven.

Veelgestelde vragen:

Ik wil een Stage 1+, 2, 3, 4 en ga zo maar door tuning, maar zie die nergens op jullie website?

Klopt, hebben wij niet. Wij krijgen deze vraag vaak omdat het een modeverschijnsel is waar iedereen op inspringt en wat je bij elk ander tuningbedrijf kunt krijgen. Feit is dat het 9 van de 10 keer totale onzin is bedoelt om meer geld te verdienen. Een “stage ” bestaat niet, daar is geen vastomlijnde definitie voor. Er zijn tuners die vinden een afstemming op een rollenbank en een luchtfilter van twijfelachtige kwaliteit een stage 2, of 1+, dat kan wisselen, het kost 500,- extra en je krijgt zogenaamd 10 pk extra. Bij een ander doen ze een uitlaat extra, een sportluchtfiler en een catch-can of iets dergelijks en noemen dat stage 3, of 2+.

Meestal is het uit de duim gezogen en worden zulke resultaten niet behaald. Wel op papier, niet in de echte wereld. Een tuning wordt niet beter, de motor wordt niet krachtiger door een rollenbank-afstemming of een carbon-luchtfilter. Autofabrikanten zijn niet gek, als er winst te behalen valt door zoiets simpels dan doen ze dat zelf wel, bovendien is door de verminderde filterwerking de motor vaak eerder versleten. Ook een sportuitlaat haalt normaal gesproken niets uit tot je echt serieuze stappen gaat nemen, bijvoorbeeld een grotere turbo monteren of iets dergelijks.

Wij willen geen filters verkopen om geld te verdienen op korte termijn, of een meting waar je geen pk meer mee uit een auto haalt. Een nieuw origineel filter vervangen is altijd een goed idee, doe dat op tijd, verder niets.

Als u meer uit de motor wilt dan haalbaar is bij een softwaretuning op maat hebben we mogelijkheden genoeg, omdat we alles in huis doen zelfs meer dan anderen waarschijnlijk, we reviseren gemiddeld 2 motoren per week, we weten ook wat wel/niet kan. Vraag niet om stages, maar geef aan wat u wilt qua vermogen/koppel/rijdbaarheid en wat uw budget is, dan krijgt u van ons een advies op maat, dat is soms ook het advies om het niet te doen, soms is een motor of aandrijflijn simpelweg niet sterk genoeg. Wij weten ook niet alles, maar adviseren altijd naar eer en geweten.

Ik heb zelf/door een ander bedrijf mijn motor aan laten passen mechanisch, zoals andere turbo, injectoren, uitlaat, spruitstukken, nokkenassen e.d., kunnen jullie de software aanpassen aan deze aangepaste hardware?
Nee, dit doen we alleen bij door ons in de werkplaats omgebouwde projecten.

Chiptuningconfigurator/verschillen in opbrengst tuning verschillende tuners, hoe zit dat?
Veel chiptuners hebben een keurig overzicht op merk/model met bijbehorende vermogenswinsten en lovende woorden van “echte” klanten. Daar hebben wij bewust niet voor gekozen.
Natuurlijk is het heerlijk overzichtelijk om direct de resultaten en prijzen onder elkaar te kunnen zien, met als kers op de taart nog een paar enthousiaste gebruikerservaringen van andere klanten die het naar volle tevredenheid eerder uit hebben laten voeren bij het betreffende bedrijf, het leest lekker weg, doet het goed om het bij het thuisfront te verkopen en trekt u zelf ook sneller over de streep.

De gebruikerservaringen zijn vooral zelf bedacht, gecensureerd en geselecteerd, dat weet u waarschijnlijk zelf ook wel, zo naïef bent u waarschijnlijk niet. Zo werkt het ook met artikels in zogenaamde vakbladen, redactionele stukken zijn “cadeautjes” van het betreffende blad i.c.m. een advertentiepakket, het is ons ook zo vaak op die manier aangeboden, zo werkt het op internetfora ook. Er is weinig echt en u moet als consument door al deze valkuilen de juiste beslissing nemen.

De automatische “winstberekenaars” op de sites zijn vaak een percentageberekening; overal ongeveer 30% op en klaar. Klinkt goed, verkocht. Soms nog met een “echte” vermogensgrafiek die als bewijsmateriaal wordt gezien. Deze grafiek moet als objectief worden gezien en alle genoemde getallen onderbouwen. Deze grafieken zijn soms door iemand getekend in paint, soms in photoshop en vaak door middel van instellingen in de set-up van de software van de gebruikte rollenbank gefingeerd. Wij hebben alle rollenbanken bekeken in aanloop naar de aanschaf van onze huidige, naar de mogelijkheden gevraagd enzovoorts.
Alle aanbieders van vermogenstestbanken beginnen nadat ze gevraagd hebben naar waar hij voor gebruikt gaat worden over hoe eenvoudig het is om resultaten te beïnvloeden. Dat zegt veel over de branche helaas.
Wij hebben ook een rollenbank, deze gebruiken we op verzoek bij een tuning en voor onderzoek. Wij kunnen wel zeggen dat we deze “eerlijk inzetten”, maar u hoeft mij niet te geloven, wij verkopen toch al geen tuning vanwege de hoogste cijfers.

Bijna alle tuningbedrijven bestaan vanwege goede reclamecampagnes via Google en ongeloofwaardige winstopgaven, heb je op je gelikte site die als eerste opduikt via Google staan dat je 50pk winst kan boeken en je concurrent heeft 40pk staan en komt op pagina 2 naar voren, dan heb je 90% van de klanten binnen, zo werkt het.

Tunen is het perfect afstemmen van winst in vermogen en koppel bij een zo laag mogelijk brandstofverbruik met inachtneming van de mechanische beperkingen. Het is voor een tuner niet moeilijk om uit een bepaalde motor 40pk en 60Nm extra te halen in plaats van van 30pk en 50Nm, de hoeveelheid is zelden een probleem. Waar het om gaat is dat je heel goed weet/meet/onderzoekt waar de zwakke schakels zitten en daar rekening mee houdt. Soms kan een versnellingsbak niet meer koppel aan, een turbo geen hogere uitlaatgastemperatuur aan, is een drijfstang niet sterk genoeg, dat zijn zaken waar een goede tuner rekening mee houdt.
De meesten verkondigen dat van alle merken te weten, kunnen alle auto’s/motoren/vrachtwagens tunen, met de hoogste winsten tunen en zijn scherp geprijsd en na een half uur klaar. U gelooft dit allemaal nog?

Tunen doe je altijd op maat, alle motoren zijn verschillend en hebben verschillende mogelijkheden (vandaar geen configurator), je kunt niet alle auto’s tunen, de meeste tuners hebben niet eens ervaring met motoren of zelfs maar geschikte diagnose-apparatuur. Je kunt geen auto’s tunen als je geen uitgebreide mechanische ervaring hebt, als je dat doet dan ben je klakkeloos waarden aan het verhogen zonder flauw benul en exact zo worden de meeste auto’s getuned. Hier komt de slechte naam vandaan die tuning vaak heeft.

Wij hoeven gelukkig niet mee te doen aan dit spelletje, wij hebben geen reclamebudget, geen zelfgemaakte gebruikersrecensies, geen lijsten met onmogelijke getallen, staan nooit in het maandelijkse tuningmagazine en hebben geen commerciële mannetjes op internetfora spammen.

U krijgt bij ons een antwoord op maat, geen onhaalbare of gevaarlijke opgaven. Wij tunen ook lang niet alle auto’s en hebben ook geen noodzaak om aan iedereen een tuning te verkopen, als we morgen stoppen met tunen dan bestaan we over 5 jaar evengoed nog, het moet voor ons niet. U krijgt bij ons een eerlijke tuning, die is niet altijd spectaculair en leuk voor op verjaardagen, maar wel het meest verantwoord hoogst haalbare zonder praatjes.
Dat is altijd nog beter dan een motor die stuk gaat of 100pk winst op papier en 15 in de praktijk.

Vervalt de fabrieksgarantie als ik mijn auto laat tunen indien deze nog van toepassing is en is de tuning zichtbaar voor de autofabrikant of dealer?
Ja, dat is het helaas altijd bij de meeste merken, ook al is onze tuning van de hoogst mogelijke kwaliteit en op duurzaamheid getest, het kan zijn dat er iets aan de auto en dan met name de aandrijflijn mankeert, waardoor u naar de dealer terug wilt om dit kostenloos binnen de garantietermijn te laten repareren.
Wat de oorzaak van de eventuele klacht is (99% van de auto’ s mankeert uiteraard niets, maar soms zijn er constructiegebonden afwijkingen of productiefouten), is niet eens belangrijk, in principe heeft de fabrikant het recht een garantieclaim af te wijzen omdat er aan de auto gemodificeerd is, dit gaat op voor alle aanpassingen; andere wielen, radio, dakdragers, ruitenwissers, ruitblindering, uitlaat, enz., als het enigszins relevant is staat een fabrikant in z’n recht om een garantieaanvraag af te wijzen.
Juist omdat de meeste auto’ s niets mankeren de eerste jaren is dit in de praktijk nooit een probleem geweest, maar kan het theoretisch wel, een professioneel uitgevoerde tuning draagt uiteraard bij aan het voorkomen van problemen.

Bij de meeste merken werkt het zo dat op het moment van diagnose, of soms zelfs inleveren van de sleutel, een datapakketje met belangrijke informatie zonder tussenkomst van de dealer naar een database van de fabrikant wordt verzonden, met daarin het chassisnummer van uw auto en een aantal belangrijke gegevens, zoals belastingen, toerentallen, kilometers, waarschuwingen die genegeerd zijn enz..

Op het moment van grote of herhaaldelijke schade kan men bij de fabrikant deze database raadplegen en kijken of u de auto wel “fatsoenlijk” gebruikt, want ook dit kan reden zijn uw garantieaanvraag te weigeren, bijvoorbeeld als u vaak met erg hoge toerentallen rijdt bij koude motor, of een oliedruksignaal negeert, maar ook als de data in de ecu aangepast is.

Ook al beweren de meeste tuners dat hun software onzichtbaar is… het is onmogelijk. Punt.

Fabrieksgarantie overnemen is derhalve een loos begrip, ook al verkoopt dit met bovenstaande informatie goed, maar denk niet dat u de motor van uw auto bij de lokale dealer kunt laten vervangen wegens problemen zoals dit “normaal” het geval is en u dan naar uw tuner kunt gaan om dit even te laten betalen/vergoeden. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo…

Een mooi alternatief is de garantieverzekering; voor 250,- per jaar kunt u bij ons (als tussenpersoon voor NSA garantie, een grote verzekeringsmaatschappij) een tuninggarantiepolis afsluiten, deze dekt eventuele schade aan de aandrijflijn gedurende een jaar en kan telkens verlengt worden tot 5 jaar max. Dit is tevens een mooie aanvullende garantie, ook hier kunt u niet zomaar facturen inleveren uiteraard maar verloopt de afhandeling van een eventuele schade via ons/NSA, dit zijn uiteraard grote uitzonderingen, de eerste claim via ons moet na 10 jaar nog komen, zie het als een zekerheid.

Ik heb een diesel en wil dat jullie de EGR klep dichtzetten, kan dat?

EGR= Exhaust Gas Recirculation, het inbrengen van uitlaatgassen in het inlaattraject. AGR in het duits. UGR in het nederlands.

Technisch geen enkel probleem om te doen en in sommige gevallen doen we dat ook.
Bij hardnekkige klachten, motoren die veel stationair draaien op fabrieksterreinen bijvoorbeeld kan dat een oplossing zijn, in alle andere gevallen heeft het geen meerwaarde en alleen maar nadelen om de EGR buiten werking te zetten:

De EGR vervuilt de inlaat, correct. Maar in de praktijk is deze vervuiling, zelfs bij half dichtgekoekte inlaatbuizen geen probleem, de maatvoering is hierop afgestemd, als de inlaat schoon is loopt de motor doorgaans niet beter/schoner/sneller of anders, wij hebben getest en gemeten op de rollenbank, je merkt er niets van. Veel mensen hebben wel die indruk nadat ze de hele inlaat met een borsteltje hebben schoongemaakt, maar dat zal in de meeste gevallen een psychologische oorzaak hebben; je hebt er veel werk aan gehad, dus werkt het en merk je het. Je wilt het graag merken.

De EGR zorgt ervoor dat de motor sneller opwarmt. De EGR verwarmt het koelwater, bij de moderne diesels eigenlijk onontbeerlijk.

De EGR zorgt voor een betere regeneratie van het diesel roetfilter, zonder EGR gaat dit lastiger en soms zelfs niet.

De EGR zorgt voor een stillere motorloop.

De EGR zorgt voor minder uitstoot, met name de scherp ruikende stank van oude diesels. EGR uit is stank terug, niet prettig.

De EGR is goed voor het milieu.

Wij zien bij normale personenwagens geen enkele reden om de EGR dicht te zetten, laat u niet gek maken door de meest waanzinnige verhalen en adviezen op internet, de EGR is zelden een probleem. Het beste is dan deze te repareren, niet wegschrijven.

Ik heb nog een vraag!

Stuurt u gerust een mail.

terug naar startpagina
terug naar boven
vraag informatie
volg ons op facebook
Speciale software aanpassingen VAG-groep.

DSG Aanpassingen VAG

Diverse aanpassingen aan de DSG regelmodule:

Verhoging maximaal koppel.
Verkorten schakeltijden.
Launch-control.
Maximaal toerental voor opschakelen aanpassen.

Voor een normale tuning van de motor zijn deze aanpassingen niet nodig, vraagt u bij interesse naar de mogelijkheden en prijzen.

Aanpassingen DSG7 om versnelde slijtage aan de koppeling te verminderen (minder snel opschakelen naar hoge versnelling) 350,-

Door andere aanbieders worden de DSG-7 bakken aangepast om de koppeling minder snel te laten slijten, wat mogelijk is door de toerentallen hoger te houden. Dat is op zich prima, maar op het moment dat je ook motortuning uitvoert en het koppel verhoogt maak je die verlenging van levensduur weer ongedaan. Het is het ene of het andere, nooit beiden. Ook verhogingen aan koppelingsdruk in deze bakken raden we af vanwege verhoogde slijtage op de hydraulische pomp.

Diverse verbeteringen Audi 2.0TDI PD BRE/BLB motor

Verbeterpunten software:

-Koud/opwarmfase, verbeterde loopcultuur, minder schudden van stationair tot 1900tpm in deellast.
-Warm/heet verbeterde motorloop tussen 1100-1900tpm.
-Warm/heet herstart, beter aanslaan na ~15 minuten stilstand.
-EGR uitschakeling.
-Lagere/stillere/rustiger stationairloop, het schudden / onregelmatig lopen opgelost .
-Tuning 400Nm 170pk.
-Verbruiksreductie 2-5%.

Dit unieke pakket verbeterpunten kost 799,- en kan geheel of gedeeltelijk uitgevoerd worden naar wens (prijs blijft hetzelfde). Voorwaarde is dat de motor mechanisch 100% is en de cilinderafwijking bij stationair max 1,5mg/s is in mwb 13 (vraag uw garage/specialist hiernaar)

Warmestart aanpassing 4 cilinders diesel.

Na het afzetten van de motor en 15-45 minuten wachten slaat de auto moeilijker aan, de startmotor moet langer rond draaien voor de motor aanslaan, alleen bij half warme motor.
Dit kunnen wij softwarematig verhelpen, kosten 150,- In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

EGR functie uitschakelen diesel.

Raden we sterk af, de motor warmt slechter op, het roetfilter kan problemen geven en het is bijzonder milieubelastend.

Verbetering stationairloop 2.0TDI BLB A4/A6

Bepaalde softwarevarianten draaien slecht stationair, dit kan softwarematig aanzienlijk verbetert worden, kosten 475,-. In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

Katalysator koude start werking te gering bank1 en of 2

Code 16805 P0421 Warm up catalyst bank 1 efficiency below threshold – MIL ON

Foutcode en eventueel storinglampje bij veel vag-modellen met benzinemotor, officiele remedie is katalysator(en) vervangen (zeer kostbaar) compleet met voorpijp. Wij kunnen deze foutcode uitschakelen, dit heeft geen enkele invloed op APK, het gaat om de opwarmkatalysator, deze wordt niet gemeten tijdens APK keuringen.
De opwarmkatalysator is vlak bij de motor gemonteerd omdat een kat. pas werkt bij een relatief hoge temperatuur, vlak na de motor zijn de uitlaatgassen het heetst. Verder in het uitlaattraject komen de uitlaatgassen langs de veel grotere hoofdkatalysator, deze zorgt voor een lage uitstoot op bedrijfstemperatuur, wat gemeten wordt tijdens de a.p.k., deze foutmelding is dus alleen van toepassing op de werking van de opwarmkatalysator, de auto komt net zo eenvoudig door de APK keuring en blijft dat ook doen zolang de hoofdkatalysator nog goed werkt.

U bespaart enkele honderden tot duizenden euro’s in sommige gevallen, kosten 400,–800,- afhankelijk van het type. Vooral een erg fijne oplossing voor W12 motoren waarbij we tevens de secundaire lambdasondes (S1 S2 en S3 na de kat’s) softwarematig kunnen verwijderen, wat het in-uitbouwen van de motor voorkomt! In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

Foutcode luchtinlaatklep spruitstuk 2.7 en 3.0TDI

Code 012597 P3135 Intake manifold runner lower stop not reached.
Code 008224 P2020 Intake manifold flap position sensor bank 1/2 implausible signal.

Foutcode en storinglampje luchtomloopklep bank 1 en/of 2 spruitstuk blijft hangen, de foutcode kan normaal alleen opgelost worden door een inlaatspruitstuk of beide te vervangen, de mechanische klep blijft door slijtage en vervuiling kleven. Deze klep is bedoeld om EGR-gassen beter in de motor te geleiden bij extreem lage toerentallen, net als de EGR-klep een milieuregeling waar uw motor zonder kan. Deze foutcode softwarematig wegschrijven bespaart u 500-1200 euro, kosten 500,-. In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

Foutcode gasklep/smoorklep 2.7/3.0TDI

Deze foutcode in de smoorklep, welke zorg draagt voor de bevordering van de vermenging van uitlaatgassen in de inlaat (EGR) geeft een foutmelding middels het storinglampje (mil).
Deze fout kunnen wij uitprogrammeren, deze fout heeft geen invloed op het rijgedrag en bespaart u het vervangen van deze kostbare klep.

Foutcode 005445 throttle valve controller malfunction.

Foutcode secundair luchtinjectie systeem flow te laag

Code 17831 P1423 Secundary air injection system bank 1 Insufficient flow intermittent.

Benzinemotoren uitgerust met een secundaire luchtpomp, deze pompt extra lucht in de uitlaat de eerste minuut na koude start, samen met andere maatregelen zorgt dit voor een lagere uitstoot en sneller opwarmen van de katalysator tijdens koude start, ongeveer de eerste minuut.
Als deze pomp slecht wordt, een klep blijft hangen of een ander component van het systeem kan dit leiden tot hardnekkige storingen met kostbare reparaties. Deze foutcode uitprogrammeren kan zonder nadelige bijwerkingen, kosten 450,- W12 motoren 750,-. In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

Roetfilter / DPF problematiek

Een bekend fenomeen bij diesels ~boven 100.000km vooral die niet vaak op bedrijfstemperatuur komen of niet langdurig; een verstopt roetfilter, veelvuldig regenereren, vervanging van het filter, hoog verbruik, foutcodes op sensoren. Wij kunnen het roetfilter volledig wegschrijven waardoor zich geen enkel probleem meer voordoet en het verbruik behoorlijk afneemt (Vooral VW bestelwagens/koeriers/VW Crafter/Transporter). U dient er zelf voor te zorgen dat het filter leeg gemaakt wordt, wij kunnen u ook een offerte doen eventueel, de softwarematige uitschakeling kost 750,- In combinatie met een chiptuning tegen sterk gereduceerd tarief, vraagt u hier naar.

Dit is alleen van toepassing op vaak en/of lang stationair draaiende motoren. Niet bij regulier gebruikte voertuigen. Dit voeren we dus alleen uit bij speciale voertuigen, niet bij auto’s die normaal gebruikt worden omdat het filter verstopt is of het vermogen/verbruik nadelig beinvloed. In deze gevallen raden we aan het filter te vernieuwen volgens voorschrift.

Reparatie ABT tuning

Veel 1.8T motoren welke door ABT getuned zijn in het verleden krijgen na jaren foutcodes betreffende de checksumcontrole, in eerste instantie enkel een foutcode:
16985 – internal control module P0601 -35-00 memory check sum error .
Later een storingslampje en in het laatste stadium stopt de motor ermee. De oorzaak is een interne fout in de checksumberekening van de codeersokkel die ABT geplaatst heeft. Wij kunnen deze storing verhelpen waardoor u geen nieuw motorregelapparaat hoeft aan te schaffen en kunnen de tuning voor u behouden/overzetten zonder deze fout, kosten 400,-

Immobilizer uitschakelen motorregelapparaat

Alleen voor speciale motor-ombouwen, race-toepassingen e.d.. Na overleg eigendomsbewijsvoering van de motor/ecu kunnen wij de originele startblokkering opheffen, kosten 500,-

Alle bovenstaande aanpassingen zijn veilig, zonder bijwerkingen en APK-bestendig maar laten de betreffende theoretische initiele Euro-norm vervallen, deze gevolgen zijn voor eigen risico.

Selectief foutcode uitschakelen voor dealers/garagebedrijven:

In overleg kunnen wij specifieke foutcodes uitschakelen, hardnekkige bugs die geen invloed hebben kunnen wij op P-code uitschakelen.
Dit doen wij altijd in overleg, soms is het onverstandig om te doen.
U kunt dit bij de diverse landelijke dealers van Hartog-Tuning uit laten voeren, of de uitgebouwde computer naar ons opsturen.

Neem contact op voor meer informatie.

P-code

Description

16394

P0010

-A- Camshaft Pos. Actuator Circ. Bank 1 Malfunction
16395

P0020

-A- Camshaft Pos. Actuator Circ. Bank 2 Malfunction
16449

P0065

Air Assisted Injector Control Range/Performance
16450

P0066

Air Assisted Injector Control Low Input/Short to ground
16451

P0067

Air Assisted Injector Control Input/Short to B+
16485

P0101

Mass or Volume Air Flow Circ Range/Performance
16486

P0102

Mass or Volume Air Flow Circ Low Input
16487

P0103

Mass or Volume Air Flow Circ High Input
16489

P0105

Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Voltage supply
16490

P0106

Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Range/Performance
16491

P0107

Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Low Input
16492

P0108

Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure High Input
16496

P0112

Intake Air Temp.Circ Low Input
16497

P0113

Intake Air Temp.Circ High Input
16500

P0116

Engine Coolant Temp.Circ Range/Performance
16501

P0117

Engine Coolant Temp.Circ Low Input
16502

P0118

Engine Coolant Temp.Circ High Input
16504

P0120

Throttle/Pedal Pos.Sensor A Circ Malfunction
16505

P0121

Throttle/Pedal Pos.Sensor A Circ Range/Performance
16506

P0122

Throttle/Pedal Pos.Sensor A Circ Low Input
16507

P0123

Throttle/Pedal Pos.Sensor A Circ High Input
16509

P0125

Insufficient Coolant Temp.for Closed Loop Fuel Control
16512

P0128

Coolant Thermostat/Valve Temperature below control range
16514

P0130

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
16515

P0131

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Low Voltage
16516

P0132

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 High Voltage
16517

P0133

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Slow Response
16518

P0134

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 No Activity Detected
16519

P0135

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
16520

P0136

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 Malfunction
16521

P0137

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 Low Voltage
16522

P0138

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 High Voltage
16523

P0139

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 Slow Response
16524

P0140

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 No Activity Detected
16525

P0141

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Malfunction
16534

P0150

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 Malfunction
16535

P0151

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 Low Voltage
16536

P0152

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 High Voltage
16537

P0153

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 Slow Response
16538

P0154

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 No Activity Detected
16539

P0155

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Malfunction
16540

P0156

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 Malfunction
16541

P0157

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 Low Voltage
16542

P0158

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 High Voltage
16543

P0159

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 Slow Response
16544

P0160

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 No Activity Detected
16545

P0161

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Malfunction
16554

P0170

Fuel Trim,Bank1 Malfunction
16555

P0171

Fuel Trim,Bank1 System too Lean
16556

P0172

Fuel Trim,Bank1 System too Rich
16557

P0173

Fuel Trim,Bank2 Malfunction
16558

P0174

Fuel Trim,Bank2 System too Lean
16559

P0175

Fuel Trim,Bank2 System too Rich
16566

P0182

Fuel temperature sender-G81 Short to ground
16567

P0183

Fuel temperature sender-G81 Interruption/Short to B+
16581

P0197

Engine Oil Temperature Circuit Low Input
16582

P0198

Engine Oil Temperature Circuit High Input
16585

P0201

Cyl.1, Injector Circuit Fault in electrical circuit
16586

P0202

Cyl.2, Injector Circuit Fault in electrical circuit
16587

P0203

Cyl.3, Injector Circuit Fault in electrical circuit
16588

P0204

Cyl.4, Injector Circuit Fault in electrical circuit
16589

P0205

Cyl.5 Injector Circuit Fault in electrical circuit
16590

P0206

Cyl.6 Injector Circuit Fault in electrical circuit
16591

P0207

Cyl.7 Injector Circuit Fault in electrical circuit
16592

P0208

Cyl.8 Injector Circuit Fault in electrical circuit
16599

P0215

Engine Shut-Off Solenoid Malfunction
16600

P0216

Injector/Injection Timing Control Malfunction
16603

P0219

Engine Overspeed Condition
16605

P0221

Throttle Pos. Sensor -B- Circuit Range/Performance
16606

P0222

Throttle Pos. Sensor -B- Circuit Low Input
16607

P0223

Throttle Pos. Sensor -B- Circuit High Input
16609

P0225

Throttle Pos. Sensor -C- Circuit Voltage supply
16610

P0226

Throttle Pos. Sensor -C- Circuit Range/Performance
16611

P0227

Throttle Pos. Sensor -C- Circuit Low Input
16612

P0228

Throttle Pos. Sensor -C- Circuit Hight Input
16614

P0230

Fuel Pump Primary Circuit Fault in electrical circuit
16618

P0234

Turbocharger Overboost Condition Control limit exceeded
16619

P0235

Turbocharger Boost Sensor (A) Circ Control limit not reached
16620

P0236

Turbocharger Boost Sensor (A) Circ Range/Performance
16621

P0237

Turbocharger Boost Sensor (A) Circ Low Input
16622

P0238

Turbocharger Boost Sensor (A) Circ High Input
16627

P0243

Turbocharger Wastegate Solenoid (A) Open/Short Circuit to Ground
16629

P0245

Turbocharger Wastegate Solenoid (A) Low Input/Short to ground
16630

P0246

Turbocharger Wastegate Solenoid (A) High Input/Short to B+
16636

P0252

Injection Pump Metering Control (A) Range/Performance
16645

P0261

Cyl.1 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16646

P0262

Cyl.1 Injector Circuit High Input/Short to B+
16648

P0264

Cyl.2 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16649

P0265

Cyl.2 Injector Circuit High Input/Short to B+
16651

P0267

Cyl.3 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16652

P0268

Cyl.3 Injector Circuit High Input/Short to B+
16654

P0270

Cyl.4 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16655

P0271

Cyl.4 Injector Circuit High Input/Short to B+
16657

P0273

Cyl.5 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16658

P0274

Cyl.5 Injector Circuit High Input/Short to B+
16660

P0276

Cyl.6 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16661

P0277

Cyl.6 Injector Circuit High Input/Short to B+
16663

P0279

Cyl.7 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16664

P0280

Cyl.7 Injector Circuit High Input/Short to B+
16666

P0282

Cyl.8 Injector Circuit Low Input/Short to ground
16667

P0283

Cyl.8 Injector Circuit High Input/Short to B+
16684

P0300

Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
16685

P0301

Cyl.1 Misfire Detected
16686

P0302

Cyl.2 Misfire Detected
16687

P0303

Cyl.3 Misfire Detected
16688

P0304

Cyl.4 Misfire Detected
16689

P0305

Cyl.5 Misfire Detected
16690

P0306

Cyl.6 Misfire Detected
16691

P0307

Cyl.7 Misfire Detected
16692

P0308

Cyl.8 Misfire Detected
16697

P0313

Misfire Detected Low Fuel Level
16698

P0314

Single Cylinder Misfire
16705

P0321

Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ Range/Performance
16706

P0322

Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ No Signal
16709

P0325

Knock Sensor 1 Circuit Electrical Fault in Circuit
16710

P0326

Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance
16711

P0327

Knock Sensor 1 Circ Low Input
16712

P0328

Knock Sensor 1 Circ High Input
16716

P0332

Knock Sensor 2 Circ Low Input
16717

P0333

Knock Sensor 2 Circ High Input
16719

P0335

Crankshaft Pos. Sensor (A) Circ Malfunction
16720

P0336

Crankshaft Pos. Sensor (A) Circ Range/Performance/Missing tooth
16721

P0337

Crankshaft Pos.Sensor (A) Circ Low Input
16724

P0340

Camshaft Pos. Sensor (A) Circ Incorrect allocation
16725

P0341

Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance
16726

P0342

Camshaft Pos.Sensor Circ Low Input
16727

P0343

Camshaft Pos.Sensor Circ High Input
16735

P0351

Ignition Coil (A) Cyl.1 Prim./Sec. Circ Malfunction
16736

P0352

Ignition Coil (B) Cyl.2 Prim./Sec. Circ Malfunction
16737

P0353

Ignition Coil (C) Cyl.3 Prim./Sec. Circ Malfunction
16738

P0354

Ignition Coil (D) Cyl.4 Prim./Sec. Circ Malfunction
16739

P0355

Ignition Coil (E) Cyl.5 Prim./Sec. Circ Malfunction
16740

P0356

Ignition Coil (F) Cyl.6 Prim./Sec. Circ Malfunction
16741

P0357

Ignition Coil (G) Cyl.7 Prim./Sec. Circ Malfunction
16742

P0358

Ignition Coil (H) Cyl.8 Prim./Sec. Circ Malfunction
16764

P0380

Glow Plug/Heater Circuit (A) Electrical Fault in Circuit
16784

P0400

Exhaust Gas Recirc.Flow Malfunction
16785

P0401

Exhaust Gas Recirc.Flow Insufficient Detected
16786

P0402

Exhaust Gas Recirc.Flow Excessive Detected
16787

P0403

Exhaust Gas Recirc. Contr. Circ Malfunction
16788

P0404

Exhaust Gas Recirc. Contr. Circ Range/Performance
16789

P0405

Exhaust Gas Recirc. Sensor (A) Circ Low Input
16790

P0406

Exhaust Gas Recirc. Sensor (A) Circ High Input
16791

P0407

Exhaust Gas Recirc. Sensor (B) Circ Low Input
16792

P0408

Exhaust Gas Recirc. Sensor (B) Circ High Input
16794

P0410

Sec.Air Inj.Sys Malfunction
16795

P0411

Sec.Air Inj.Sys. Incorrect Flow Detected
16796

P0412

Sec.Air Inj.Sys.Switching Valve A Circ Malfunction
16802

P0418

Sec. Air Inj. Sys. Relay (A) Contr. Circ Malfunction
16804

P0420

Catalyst System,Bank1 Efficiency Below Threshold
16806

P0422

Main Catalyst,Bank1 Below Threshold
16811

P0427

Catalyst Temperature Sensor, Bank 1 Low Input/Short to ground
16812

P0428

Catalyst Temperature Sensor, Bank 1 High Input/Open/Short Circuit to B+
16816

P0432

Main Catalyst,Bank2 Efficiency Below Threshold
16820

P0436

Catalyst Temperature Sensor, Bank 2 Range/Performance
16821

P0437

Catalyst Temperature Sensor, Bank 2 Low Input/Short to ground
16822

P0438

Catalyst Temperature Sensor, Bank 2 High Input/Open/Short Circuit to B+
16824

P0440

EVAP Emission Contr.Sys. Malfunction
16825

P0441

EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
16826

P0442

EVAP Emission Contr.Sys.(Small Leak) Leak Detected
16827

P0443

EVAP Emiss. Contr. Sys. Purge Valve Circ Electrical Fault in Circuit
16836

P0452

EVAP Emission Contr.Sys.Press.Sensor Low Input
16837

P0453

EVAP Emission Contr.Sys.Press.Sensor High Input
16839

P0455

EVAP Emission Contr.Sys.(Gross Leak) Leak Detected
16845

P0461

Fuel Level Sensor Circ Range/Performance
16846

P0462

Fuel Level Sensor Circuit Low Input
16847

P0463

Fuel Level Sensor Circuit High Input
16885

P0501

Vehicle Speed Sensor Range/Performance
16887

P0503

Vehicle Speed Sensor Intermittent/Erratic/High Input
16889

P0505

Idle Control System Malfunction
16890

P0506

Idle Control System RPM Lower than Expected
16891

P0507

Idle Control System Higher than Expected
16894

P0510

Closed Throttle Pos.Switch Malfunction
16915

P0531

A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Range/Performance
16916

P0532

A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
16917

P0533

A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit High Input
16935

P0551

Power Steering Pressure Sensor Circuit Range/Performance
16944

P0560

System Voltage Malfunction
16946

P0562

System Voltage Low Voltage
16947

P0563

System Voltage High Voltage
16952

P0568

Cruise Control Set Signal Incorrect Signal
16955

P0571

Cruise/Brake Switch (A) Circ Malfunction
16984

P0600

Serial Comm. Link (Data Bus) Message Missing
16985

P0601

Internal Contr.Module Memory Check Sum Error
16986

P0602

Control Module Programming Error/Malfunction
16987

P0603

Internal Contr.Module (KAM) Error
16988

P0604

Internal Contr.Module Random Access Memory (RAM) Error
16989

P0605

Internal Contr.Module ROM Test Error
16990

P0606

ECM/PCM Processor
17026

P0642

Knock Control Control Module Malfunction
17029

P0645

A/C Clutch Relay Control Circuit
17034

P0650

MIL Control Circuit Electrical Fault in Circuit
17038

P0654

Engine RPM Output Circuit Electrical Fault in Circuit
17040

P0656

Fuel Level Output Circuit Electrical Fault in Circuit
17084

P0700

Transm.Contr.System Malfunction
17086

P0702

Transm.Contr.System Electrical
17087

P0703

Torque Converter/Brake Switch B Circ Malfunction
17089

P0705

Transm.Range Sensor Circ.(PRNDL Inp.) Malfunction
17090

P0706

Transm.Range Sensor Circ Range/Performance
17091

P0707

Transm.Range Sensor Circ Low Input
17092

P0708

Transm.Range Sensor Circ High Input
17094

P0710

Transm.Fluid Temp.Sensor Circ. Malfunction
17095

P0711

Transm.Fluid Temp.Sensor Circ. Range/Performance
17096

P0712

Transm.Fluid Temp.Sensor Circ. Low Input
17097

P0713

Transm.Fluid Temp.Sensor Circ. High Input
17099

P0715

Input Turbine/Speed Sensor Circ. Malfunction
17100

P0716

Input Turbine/Speed Sensor Circ. Range/Performance
17101

P0717

Input Turbine/Speed Sensor Circ. No Signal
17105

P0721

Output Speed Sensor Circ Range/Performance
17106

P0722

Output Speed Sensor Circ No Signal
17109

P0725

Engine Speed Inp.Circ. Malfunction
17110

P0726

Engine Speed Inp.Circ. Range/Performance
17111

P0727

Engine Speed Inp.Circ. No Signal
17114

P0730

Gear Incorrect Ratio
17115

P0731

Gear 1 Incorrect Ratio
17116

P0732

Gear 2 Incorrect Ratio
17117

P0733

Gear 3 Incorrect Ratio
17118

P0734

Gear 4 Incorrect Ratio
17119

P0735

Gear 5 Incorrect Ratio
17124

P0740

Torque Converter Clutch Circ Malfunction
17125

P0741

Torque Converter Clutch Circ Performance or Stuck Off
17132

P0748

Pressure Contr.Solenoid Electrical
17134

P0750

Shift Solenoid A malfunction
17135

P0751

Shift Solenoid A Performance or Stuck Off
17136

P0752

Shift Solenoid A Stuck On
17137

P0753

Shift Solenoid A Electrical
17140

P0756

Shift Solenoid B Performance or Stuck Off
17141

P0757

Shift Solenoid B Stuck On
17142

P0758

Shift Solenoid B Electrical
17145

P0761

Shift Solenoid C Performance or Stuck Off
17146

P0762

Shift Solenoid C Stuck On
17147

P0763

Shift Solenoid C Electrical
17152

P0768

Shift Solenoid D Electrical
17157

P0773

Shift Solenoid E Electrical
17174

P0790

Normal/Performance Switch Circ Malfunction
17509

P1101

O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1Voltage too Low/Air Leak
17510

P1102

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1-Sensor1 Short to B+
17511

P1103

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1-Sensor1 Output too Low
17512

P1104

Bank1-Sensor2 Voltage too Low/Air Leak
17513

P1105

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1-Sensor2 Short to B+
17514

P1106

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 Voltage too Low/Air Leak
17515

P1107

O2 Sensor Heating Circ.,Bank2-Sensor1 Short to B+
17516

P1108

O2 Sensor Heating Circ.,Bank2-Sensor1 Output too Low
17517

P1109

O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 Voltage too Low/Air Leak
17518

P1110

O2 Sensor Heating Circ.,Bank2-Sensor2 Short to B+
17519

P1111

O2 Control (Bank 1) System too lean
17520

P1112

O2 Control (Bank 1) System too rich
17521

P1113

Bank1-Sensor1 Internal Resistance too High
17522

P1114

Bank1-Sensor2 Internal Resistant too High
17523

P1115

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Short to Ground
17524

P1116

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Open
17525

P1117

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Short to Ground
17526

P1118

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Open
17527

P1119

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Short to Ground
17528

P1120

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Open
17529

P1121

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Short to Ground
17530

P1122

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Open
17531

P1123

Long Term Fuel Trim Add.Air.,Bank1 System too Rich
17532

P1124

Long Term Fuel Trim Add.Air.,Bank1 System too Lean
17533

P1125

Long Term Fuel Trim Add.Air.,Bank2 System too Rich
17534

P1126

Long Term Fuel Trim Add.Air.,Bank2 System too Lean
17535

P1127

Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Rich
17536

P1128

Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Lean
17537

P1129

Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Rich
17538

P1130

Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Lean
17539

P1131

Bank2-Sensor1 Internal Rsistance too High
17540

P1132

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor1 Short to B+
17541

P1133

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor1 Electrical Malfunction
17542

P1134

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor2 Short to B+
17543

P1135

O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor2 Electrical Malfunction
17544

P1136

Long Term Fuel Trim Add.Fuel,Bank1 System too Lean

P1137

Long Term Fuel Trim Add.Fuel,Bank1 System too Rich
17546

P1138

Long Term Fuel Trim Add.Fuel,Bank2 System too Lean
17547

P1139

Long Term Fuel Trim Add.Fuel,Bank2 System too Rich
17548

P1140

Bank2-Sensor2 Internal Resistance too High
17549

P1141

Load Calculation Cross Check Range/Performance
17550

P1142

Load Calculation Cross Check Lower Limit Exceeded
17551

P1143

Load Calculation Cross Check Upper Limit Exceeded
17552

P1144

Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground
17553

P1145

Mass or Volume Air Flow Circ Short to B+
17554

P1146

Mass or Volume Air Flow Circ Supply Malfunction
17555

P1147

O2 Control (Bank 2) System too lean
17556

P1148

O2 Control (Bank 2) System too rich
17557

P1149

O2 Control (Bank 1) Out of range
17558

P1150

O2 Control (Bank 2) Out of range
17559

P1151

Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 1 Leanness Lower Limit Exceeded
17560

P1152

Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Leanness Lower Limit Exceeded
17562

P1154

Manifold Switch Over Malfunction
17563

P1155

Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Short to B+
17564

P1156

Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Open/Short to Ground
17565

P1157

Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Power Supply Malfunction
17566

P1158

Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Range/Performance
17568

P1160

Manifold Temp.Sensor Circ. Short to Ground
17569

P1161

Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B+
17570

P1162

Fuel Temp.Sensor Circ. Short to Ground
17571

P1163

Fuel Temp.Sensor Circ. Open/Short to B+
17572

P1164

Fuel Temperature Sensor Range/Performance/Incorrect Signal
17573

P1165

Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 1 Rich Limit Exceeded
17574

P1166

Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Rich Limit Exceeded
17579

P1171

Throttle Actuation Potentiometer Sign.2 Range/Performance
17580

P1172

Throttle Actuation Potentiometer Sign.2 Signal too Low
17581

P1173

Throttle Actuation Potentiometer Sign.2 Signal too High
17582

P1174

Fuel Trim, Bank 1 Different injection times
17584

P1176

O2 Correction Behind Catalyst,B1 Limit Attained
17585

P1177

O2 Correction Behind Catalyst,B2 Limit Attained
17586

P1178

Linear 02 Sensor / Pump Current Open Circuit
17587

P1179

Linear 02 Sensor / Pump Current Short to ground
17588

P1180

Linear 02 Sensor / Pump Current Short to B+
17589

P1181

Linear 02 Sensor / Reference Voltage Open Circuit
17590

P1182

Linear 02 Sensor / Reference Voltage Short to ground
17591

P1183

Linear 02 Sensor / Reference Voltage Short to B+
17592

P1184

Linear 02 Sensor / Common Ground Wire Open Circuit
17593

P1185

Linear 02 Sensor / Common Ground Wire Short to ground
17594

P1186

Linear 02 Sensor / Common Ground Wire Short to B+
17595

P1187

Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Open Circuit
17596

P1188

Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to ground
17597

P1189

Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to B+
17598

P1190

Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal
17604

P1196

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Electrical Malfunction
17605

P1197

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Electrical Malfunction
17606

P1198

O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Electrical Malfunction
17607

P1199

O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Electrical Malfunction
17609

P1201

Cyl.1-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17610

P1202

Cyl.2-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17611

P1203

Cyl.3-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17612

P1204

Cyl.4-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17613

P1205

Cyl.5-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17614

P1206

Cyl.6-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17615

P1207

Cyl.7-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17616

P1208

Cyl.8-Fuel Inj.Circ. Electrical Malfunction
17617

P1209

Intake valves for cylinder shut-off Short circuit to ground
17618

P1210

Intake valves for cylinder shut-off Short to B+
17619

P1211

Intake valves for cylinder shut-off Open circuit
17621

P1213

Cyl.1-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17622

P1214

Cyl.2-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17623

P1215

Cyl.3-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17624

P1216

Cyl.4-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17625

P1217

Cyl.5-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17626

P1218

Cyl.6-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17627

P1219

Cyl.7-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17628

P1220

Cyl.8-Fuel Inj.Circ. Short to B+
17629

P1221

Cylinder shut-off exhaust valves Short circuit to ground
17630

P1222

Cylinder shut-off exhaust valves Short to B+
17631

P1223

Cylinder shut-off exhaust valves Open circuit
17633

P1225

Cyl.1-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17634

P1226

Cyl.2-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17635

P1227

Cyl.3-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17636

P1228

Cyl.4-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17637

P1229

Cyl.5-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17638

P1230

Cyl.6-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17639

P1231

Cyl.7-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17640

P1232

Cyl.8-Fuel Inj.Circ. Short to Ground
17645

P1237

Cyl.1-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17646

P1238

Cyl.2-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17647

P1239

Cyl.3-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17648

P1240

Cyl.4-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17649

P1241

Cyl.5-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17650

P1242

Cyl.6-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17651

P1243

Cyl.7-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17652

P1244

Cyl.8-Fuel Inj.Circ. Open Circ.
17653

P1245

Needle Lift Sensor Circ. Short to Ground
17654

P1246

Needle Lift Sensor Circ. Range/Performance
17655

P1247

Needle Lift Sensor Circ. Open/Short to B+
17656

P1248

Injection Start Control Deviation
17657

P1249

Fuel consumption signal Electrical Fault in Circuit
17658

P1250

Fuel Level Too Low
17659

P1251

Start of Injection Solenoid Circ Short to B+
17660

P1252

Start of Injection Solenoid Circ Open/Short to Ground
17661

P1253

Fuel consumption signal Short to ground
17662

P1254

Fuel consumption signal Short to B+
17663

P1255

Engine Coolant Temp.Circ Short to Ground
17664

P1256

Engine Coolant Temp.Circ Open/Short to B+
17665

P1257

Engine Coolant System Valve Open
17666

P1258

Engine Coolant System Valve Short to B+
17667

P1259

Engine Coolant System Valve Short to Ground
17688

P1280

Fuel Inj.Air Contr.Valve Circ. Flow too Low
17691

P1283

Fuel Inj.Air Contr.Valve Circ. Electrical Malfunction
17692

P1284

Fuel Inj.Air Contr.Valve Circ. Open
17693

P1285

Fuel Inj.Air Contr.Valve Circ. Short to Ground
17694

P1286

Fuel Inj.Air Contr.Valve Circ. Short to B+
17695

P1287

Turbocharger bypass valve open
17696

P1288

Turbocharger bypass valve short to B+
17697

P1289

Turbocharger bypass valve short to ground
17704

P1296

Cooling system malfunction
17705

P1297

Connection turbocharger – throttle valve pressure hose
17708

P1300

Misfire detected Reason: Fuel level too low
17721

P1319

Knock Sensor 1 Circ. Short to Ground
17728

P1320

Knock Sensor 2 Circ. Short to Ground
17729

P1321

Knock Sensor 3 Circ. Low Input
17730

P1322

Knock Sensor 3 Circ. High Input
17731

P1323

Knock Sensor 4 Circ. Low Input
17732

P1324

Knock Sensor 4 Circ. High Input
17733

P1325

Cyl.1-Knock Contr. Limit Attained
17734

P1326

Cyl.2-Knock Contr. Limit Attained
17735

P1327

Cyl.3-Knock Contr. Limit Attained
17736

P1328

Cyl.4-Knock Contr. Limit Attained
17737

P1329

Cyl.5-Knock Contr. Limit Attained
17738

P1330

Cyl.6-Knock Contr. Limit Attained
17739

P1331

Cyl.7-Knock Contr. Limit Attained
17740

P1332

Cyl.8-Knock Contr. Limit Attained
17743

P1335

Engine Torque Monitoring 2 Control Limint Exceeded
17744

P1336

Engine Torque Monitoring Adaptation at limit
17745

P1337

Camshaft Pos.Sensor,Bank1 Short to Ground
17746

P1338

Camshaft Pos.Sensor,Bank1 Open Circ./Short to B+
17747

P1339

Crankshaft Pos./Engine Speed Sensor Cross Connected
17748

P1340

Crankshaft-/Camshaft Pos.Sens.Signals Out of Sequence
17749

P1341

Ignition Coil Power Output Stage 1 Short to Ground
17750

P1342

Ignition Coil Power Output Stage 1 Short to B+
17751

P1343

Ignition Coil Power Output Stage 2 Short to Ground
17752

P1344

Ignition Coil Power Output Stage 2 Short to B+
17753

P1345

Ignition Coil Power Output Stage 3 Short to Ground
17754

P1346

Ignition Coil Power Output Stage 3 Short to B+
17755

P1347

Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sens.Sign. Out of Sequence
17756

P1348

Ignition Coil Power Output Stage 1 Open Circuit
17757

P1349

Ignition Coil Power Output Stage 2 Open Circuit
17758

P1350

Ignition Coil Power Output Stage 3 Open Circuit
17762

P1354

Modulation Piston Displ.Sensor Circ. Malfunction
17763

P1355

Cyl. 1, ignition circuit Open Circuit
17764

P1356

Cyl. 1, ignition circuit Short to B+
17765

P1357

Cyl. 1, ignition circuit Short to ground
17766

P1358

Cyl. 2, ignition circuit Open Circuit
17767

P1359

Cyl. 2, ignition circuit Short Circuit to B+
17768

P1360

Cyl. 2, ignition circuit Short Circuit to Ground
17769

P1361

Cyl. 3, ignition circuit Open Circuit
17770

P1362

Cyl. 3, ignition circuit Short Circuit to B+
17771

P1363

Cyl. 3, ignition circuit Short Circuit to ground
17772

P1364

Cyl. 4 ignition circuit Open Circuit
17773

P1365

Cyl. 4 ignition circuit Short circuit to B+
17774

P1366

Cyl. 4 ignition circuit Short circuit to ground
17775

P1367

Cyl. 5, ignition circuit Open Circuit
17776

P1368

Cyl. 5, ignition circuit Short Circuit to B+
17777

P1369

Cyl. 5, ignition circuit short to ground
17778

P1370

Cyl. 6, ignition circuit Open Circuit
17779

P1371

Cyl. 6, ignition circuit Short Circuit to B+
17780

P1372

Cyl. 6, ignition circuit short to ground
17781

P1373

Cyl. 7, ignition circuit Open Circuit
17782

P1374

Cyl. 7, ignition circuit Short Circuit to B+
17783

P1375

Cyl. 7, ignition circuit short to ground
17784

P1376

Cyl. 8, ignition circuit Open Circuit
17785

P1377

Cyl. 8, ignition circuit Short Circuit to B+
17786

P1378

Cyl. 8, ignition circuit short to ground
17794

P1386

Internal Control Module Knock Control Circ.Error
17795

P1387

Internal Contr. Module altitude sensor error
17796

P1388

Internal Contr. Module drive by wire error
17799

P1391

Camshaft Pos.Sensor,Bank2 Short to Ground
17800

P1392

Camshaft Pos.Sensor,Bank2 Open Circ./Short to B+
17801

P1393

Ignition Coil Power Output Stage 1 Electrical Malfunction
17802

P1394

Ignition Coil Power Output Stage 2 Electrical Malfunction
17803

P1395

Ignition Coil Power Output Stage 3 Electrical Malfunction
17804

P1396

Engine Speed Sensor Missing Tooth
17805

P1397

Engine speed wheel Adaptation limit reached
17806

P1398

Engine RPM signal, TD Short to ground
17807

P1399

Engine RPM signal, TD Short Circuit to B+
17808

P1400

EGR Valve Circ Electrical Malfunction
17809

P1401

EGR Valve Circ Short to Ground
17810

P1402

EGR Valve Circ Short to B+
17811

P1403

EGR Flow Deviation
17812

P1404

EGR Flow Basic Setting not carried out
17814

P1406

EGR Temp.Sensor Range/Performance
17815

P1407

EGR Temp.Sensor Signal too Low
17816

P1408

EGR Temp.Sensor Signal too High
17817

P1409

Tank Ventilation Valve Circ. Electrical Malfunction
17818

P1410

Tank Ventilation Valve Circ. Short to B+
17819

P1411

Sec.Air Inj.Sys.,Bank2 Flow too Flow
17820

P1412

EGR Different.Pressure Sensor Signal too Low
17821

P1413

EGR Different.Pressure Sensor Signal too High
17822

P1414

Sec.Air Inj.Sys.,Bank2 Leak Detected
17825

P1417

Fuel Level Sensor Circ Signal too Low
17826

P1418

Fuel Level Sensor Circ Signal too High
17828

P1420

Sec.Air Inj.Valve Circ Electrical Malfunction
17829

P1421

Sec.Air Inj.Valve Circ Short to Ground
17830

P1422

Sec.Air Inj.Sys.Contr.Valve Circ Short to B+
17831

P1423

Sec.Air Inj.Sys.,Bank1 Flow too Low
17832

P1424

Sec.Air Inj.Sys.,Bank1 Leak Detected
17833

P1425

Tank Vent.Valve Short to Ground
17834

P1426

Tank Vent.Valve Open
17840

P1432

Sec.Air Inj.Valve Open
17841

P1433

Sec.Air Inj.Sys.Pump Relay Circ. open
17842

P1434

Sec.Air Inj.Sys.Pump Relay Circ. Short to B+
17843

P1435

Sec.Air Inj.Sys.Pump Relay Circ. Short to ground
17844

P1436

Sec.Air Inj.Sys.Pump Relay Circ. Electrical Malfunction
17847

P1439

EGR Potentiometer Error in Basic Seting
17848

P1440

EGR Valve Power Stage Open
17849

P1441

EGR Valve Circ Open/Short to Ground
17850

P1442

EGR Valve Position Sensor Signal too high
17851

P1443

EGR Valve Position Sensor Signal too low
17852

P1444

EGR Valve Position Sensor range/performance
17853

P1445

Catalyst Temp.Sensor 2 Circ. Range/Performance
17854

P1446

Catalyst Temp.Circ Short to Ground
17855

P1447

Catalyst Temp.Circ Open/Short to B+
17856

P1448

Catalyst Temp.Sensor 2 Circ. Short to Ground
17857

P1449

Catalyst Temp.Sensor 2 Circ. Open/Short to B+
17858

P1450

Sec.Air Inj.Sys.Circ Short to B+
17859

P1451

Sec.Air Inj.Sys.Circ Short to Ground
17860

P1452

Sec.Air Inj.Sys. Open Circ.
17861

P1453

Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+
17862

P1454

Exhaust gas temperature sensor short 1 to ground
17863

P1455

Exhaust gas temperature sensor 1 range/performance
17864

P1456

Exhaust gas temperature control bank 1 limit attained
17865

P1457

Exhaust gas temperature sensor 2 open/short to B+
17866

P1458

Exhaust gas temperature sensor 2 short to ground
17867

P1459

Exhaust gas temperature sensor 2 range/performance
17868

P1460

Exhaust gas temperature control bank 2 limit attained
17869

P1461

Exhaust gas temperature control bank 1 Range/Performance
17870

P1462

Exhaust gas temperature control bank 2 Range/Performance
17873

P1465

Additive Pump Short Circuit to B+
17874

P1466

Additive Pump Open/Short to Ground
17875

P1467

EVAP Canister Purge Solenoid Valve Short Circuit to B+
17876

P1468

EVAP Canister Purge Solenoid Valve Short Circuit to Ground
17877

P1469

EVAP Canister Purge Solenoid Valve Open Circuit
17878

P1470

EVAP Emission Contr.LDP Circ Electrical Malfunction
17879

P1471

EVAP Emission Contr.LDP Circ Short to B+
17880

P1472

EVAP Emission Contr.LDP Circ Short to Ground
17881

P1473

EVAP Emission Contr.LDP Circ Open Circ.
17882

P1474

EVAP Canister Purge Solenoid Valve electrical malfunction
17883

P1475

EVAP Emission Contr.LDP Circ Malfunction/Signal Circ.Open
17884

P1476

EVAP Emission Contr.LDP Circ Malfunction/Insufficient Vacuum
17885

P1477

EVAP Emission Contr.LDP Circ Malfunction
17886

P1478

EVAP Emission Contr.LDP Circ Clamped Tube Detected
17908

P1500

Fuel Pump Relay Circ. Electrical Malfunction
17909

P1501

Fuel Pump Relay Circ. Short to Ground
17910

P1502

Fuel Pump Relay Circ. Short to B+
17911

P1503

Load signal from Alternator Term. DF Range/performance/Incorrect Signal
17912

P1504

Intake Air Sys.Bypass Leak Detected
17913

P1505

Closed Throttle Pos. Does Not Close/Open Circ
17914

P1506

Closed Throttle Pos.Switch Does Not Open/Short to Ground
17915

P1507

Idle Sys.Learned Value Lower Limit Attained
17916

P1508

Idle Sys.Learned Value Upper Limit Attained
17917

P1509

Idle Air Control Circ. Electrical Malfunction
17918

P1510

Idle Air Control Circ. Short to B+
17919

P1511

Intake Manifold Changeover Valve circuit electrical malfunction
17920

P1512

Intake Manifold Changeover Valve circuit Short to B+
17921

P1513

Intake Manifold Changeover Valve2 circuit Short to B+
17922

P1514

Intake Manifold Changeover Valve2 circuit Short to ground
17923

P1515

Intake Manifold Changeover Valve circuit Short to Ground
17924

P1516

Intake Manifold Changeover Valve circuit Open
17925

P1517

Main Relay Circ. Electrical Malfunction
17926

P1518

Main Relay Circ. Short to B+
17927

P1519

Intake Camshaft Contr.,Bank1 Malfunction
17928

P1520

Intake Manifold Changeover Valve2 circuit Open
17929

P1521

Intake Manifold Changeover Valve2 circuit electrical malfunction
17930

P1522

Intake Camshaft Contr.,Bank2 Malfunction
17931

P1523

Crash Signal from Airbag Control Unit range/performance
17933

P1525

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank1 Electrical Malfunction
17934

P1526

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank1 Short to B+
17935

P1527

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank1 Short to Ground
17936

P1528

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank1 Open
17937

P1529

Camshaft Control Circuit Short to B+
17938

P1530

Camshaft Control Circuit Short to ground
17939

P1531

Camshaft Control Circuit open
17941

P1533

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank2 Electrical Malfunction
17942

P1534

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank2 Short to B+
17943

P1535

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank2 Short to Ground
17944

P1536

Intake Camshaft Contr.Circ.,Bank2 Open
17945

P1537

Engine Shutoff Solenoid Malfunction
17946

P1538

Engine Shutoff Solenoid Open/Short to Ground
17947

P1539

Clutch Vacuum Vent Valve Switch Incorrect signal
17948

P1540

Vehicle Speed Sensor High Input
17949

P1541

Fuel Pump Relay Circ Open
17950

P1542

Throttle Actuation Potentiometer Range/Performance
17951

P1543

Throttle Actuation Potentiometer Signal too Low
17952

P1544

Throttle Actuation Potentiometer Signal too High
17953

P1545

Throttle Pos.Contr Malfunction
17954

P1546

Boost Pressure Contr.Valve Short to B+
17955

P1547

Boost Pressure Contr.Valve Short to Ground
17956

P1548

Boost Pressure Contr.Valve Open
17957

P1549

Boost Pressure Contr.Valve Short to Ground
17958

P1550

Charge Pressure Deviation
17959

P1551

Barometric Pressure Sensor Circ. Short to B+
17960

P1552

Barometric Pressure Sensor Circ. Open/Short to Ground
17961

P1553

Barometric/manifold pressure signal ratio out of range
17962

P1554

Idle Speed Contr.Throttle Pos. Basic Setting Conditions not met
17963

P1555

Charge Pressure Upper Limit exceeded
17964

P1556

Charge Pressure Contr. Negative Deviation
17965

P1557

Charge Pressure Contr. Positive Deviation
17966

P1558

Throttle Actuator Electrical Malfunction
17967

P1559

Idle Speed Contr.Throttle Pos. Adaptation Malfunction
17968

P1560

Maximum Engine Speed Exceeded
17969

P1561

Quantity Adjuster Deviation
17970

P1562

Quantity Adjuster Upper Limit Attained
17971

P1563

Quantity Adjuster Lower Limit Attained
17972

P1564

Idle Speed Contr.Throttle Pos. Low Voltage During Adaptation
17973

P1565

Idle Speed Control Throttle Position lower limit not attained
17974

P1566

Load signal from A/C compressor range/performance
17975

P1567

Load signal from A/C compressor no signal
17976

P1568

Idle Speed Contr.Throttle Pos. mechanical Malfunction
17977

P1569

Cruise control switch Incorrect signal
17978

P1570

Contr.Module Locked
17979

P1571

Left Eng. Mount Solenoid Valve Short to B+
17980

P1572

Left Eng. Mount Solenoid Valve Short to ground
17981

P1573

Left Eng. Mount Solenoid Valve Open circuit
17982

P1574

Left Eng. Mount Solenoid Valve Electrical fault in circuit
17983

P1575

Right Eng. Mount Solenoid Valve Short to B+
17984

P1576

Right Eng. Mount Solenoid Valve Short to ground
17985

P1577

Right Eng. Mount Solenoid Valve Open circuit
17986

P1578

Right Eng. Mount Solenoid Valve Electrical fault in circuit
17987

P1579

Idle Speed Contr.Throttle Pos. Adaptation not started
17988

P1580

Throttle Actuator B1 Malfunction
17989

P1581

Idle Speed Contr.Throttle Pos. Basic Setting Not Carried Out
17990

P1582

Idle Adaptation at Limit
17991

P1583

Transmission mount valves Short to B+
17992

P1584

Transmission mount valves Short to ground
17993

P1585

Transmission mount valves Open circuit
17994

P1586

Engine mount solenoid valves Short to B+
17995

P1587

Engine mount solenoid valves Short to ground
17996

P1588

Engine mount solenoid valves Open circuit
18008

P1600

Power Supply (B+) Terminal 15 Low Voltage
18010

P1602

Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage
18011

P1603

Internal Control Module Malfunction
18012

P1604

Internal Control Module Driver Error
18013

P1605

Rough Road/Acceleration Sensor Electrical Malfunction
18014

P1606

Rough Road Spec Engine Torque ABS-ECU Electrical Malfunction
18015

P1607

Vehicle speed signal Error message from instrument cluster
18016

P1608

Steering angle signal Error message from steering angle sensor
18017

P1609

Crash shut-down activated
18019

P1611

MIL Call-up Circ./Transm.Contr.Module Short to Ground
18020

P1612

Electronic Control Module Incorrect Coding
18021

P1613

MIL Call-up Circ Open/Short to B+
18022

P1614

MIL Call-up Circ./Transm.Contr.Module Range/Performance
18023

P1615

Engine Oil Temperature Sensor Circuit range/performance
18024

P1616

Glow Plug/Heater Indicator Circ. Short to B+
18025

P1617

Glow Plug/Heater Indicator Circ. Open/Short to Ground
18026

P1618

Glow Plug/Heater Relay Circ. Short to B+
18027

P1619

Glow Plug/Heater Relay Circ. Open/Short to Ground
18028

P1620

Engine coolant temperature signal open/short to B+
18029

P1621

Engine coolant temperature signal short to ground
18030

P1622

Engine coolant temperature signal range/performance
18031

P1623

Data Bus Powertrain No Communication
18032

P1624

MIL Request Sign.active
18033

P1625

Data-Bus Powertrain Unplausible Message from Transm.Contr.
18034

P1626

Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18035

P1627

Data-Bus Powertrain missing message from fuel injection pump
18036

P1628

Data-Bus Powertrain missing message from steering sensor
18037

P1629

Data-Bus Powertrain missing message from distance control
18038

P1630

Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 Signal too Low
18039

P1631

Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 Signal too High
18040

P1632

Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 Power Supply Malfunction
18041

P1633

Accelera.Pedal Pos.Sensor 2 Signal too Low
18042

P1634

Accelera.Pedal Pos.Sensor 2 Signal too High
18043

P1635

Data Bus Powertrain missing message f.air condition control
18044

P1636

Data Bus Powertrain missing message from Airbag control
18045

P1637

Data Bus Powertrain missing message f.central electr.control
18046

P1638

Data Bus Powertrain missing message from clutch control
18047

P1639

Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance
18048

P1640

Internal Contr.Module (EEPROM) Error
18049

P1641

Please check DTC Memory of Air Condition ECU
18050

P1642

Please check DTC Memory of Airbag ECU
18051

P1643

Please check DTC Memory of central electric ECU
18052

P1644

Please check DTC Memory of clutch ECU
18053

P1645

Data Bus Powertrain missing message f.all wheel drive contr.
18054

P1646

Please Check DTC Memory of all wheel drive ECU
18055

P1647

Please check coding of ECUs in Data Bus Powertrain
18056

P1648

Data Bus Powertrain Malfunction
18057

P1649

Data Bus Powertrain Missing message from ABS Control Module
18058

P1650

Data Bus Powertrain Missing message fr.instrument panel ECU
18059

P1651

Data Bus Powertrain missing messages
18060

P1652

Please check DTC Memory of transmission ECU
18061

P1653

Please check DTC Memory of ABS Control Module
18062

P1654

Please check DTC Memory of control panel ECU
18063

P1655

Please check DTC Memory of ADR Control Module
18064

P1656

A/C clutch relay circuit short to ground
18065

P1657

A/C clutch relay circuit short to B+
18066

P1658

Data Bus Powertrain Incorrect signal from ADR Control Module
18084

P1676

Drive by Wire-MIL Circ. Electrical Malfunction
18085

P1677

Drive by Wire-MIL Circ. Short to B+
18086

P1678

Drive by Wire-MIL Circ. Short to Ground
18087

P1679

Drive by Wire-MIL Circ. Open
18089

P1681

Contr.Unit Programming, Programming not Finished
18092

P1684

Contr.Unit Programming Communication Error
18094

P1686

Contr.Unit Error Programming Error
18098

P1690

Malfunction Indication Light Malfunction
18099

P1691

Malfunction Indication Light Open
18100

P1692

Malfunction Indication Light Short to Ground
18101

P1693

Malfunction Indication Light Short to B+
18102

P1694

Malfunction Indication Light Open/Short to Ground
18112

P1704

Kick Down Switch Malfunction
18113

P1705

Gear/Ratio Monitoring Adaptation limit reached
18119

P1711

Wheel Speed Signal 1 Range/Performance
18124

P1716

Wheel Speed Signal 2 Range/Performance
18129

P1721

Wheel Speed Signal 3 Range/Performance
18131

P1723

Starter Interlock Circ. Open
18132

P1724

Starter Interlock Circ. Short to Ground
18134

P1726

Wheel Speed Signal 4 Range/Performance
18136

P1728

Different Wheel Speed Signals Range/Performance
18137

P1729

Starter Interlock Circ. Short to B+
18141

P1733

Tiptronic Switch Down Circ. Short to Ground
18147

P1739

Tiptronic Switch up Circ. Short to Ground
18148

P1740

Clutch temperature control
18149

P1741

Clutch pressure adaptation at limit
18150

P1742

Clutch torque adaptation at limit
18151

P1743

Clutch slip control signal too high
18152

P1744

Tiptronic Switch Recognition Circ. Short to Ground
18153

P1745

Transm.Contr.Unit Relay Short to B+
18154

P1746

Transm.Contr.Unit Relay Malfunction
18155

P1747

Transm.Contr.Unit Relay Open/Short to Ground
18156

P1748

Transm.Contr.Unit Self-Check
18157

P1749

Transm.Contr.Unit Incorrect Coded
18158

P1750

Power Supply Voltage Low Voltage
18159

P1751

Power Supply Voltage High Voltage
18160

P1752

Power Supply Malfunction
18168

P1760

Shift Lock Malfunction
18169

P1761

Shift Lock Short to Ground
18170

P1762

Shift Lock Short to B+
18171

P1763

Shift Lock Open
18172

P1764

Transmission temperature control
18173

P1765

Hydraulic Pressure Sensor 2 adaptation at limit
18174

P1766

Throttle Angle Signal Stuck Off
18175

P1767

Throttle Angle Signal Stuck On
18176

P1768

Hydraulic Pressure Sensor 2 Too High
18177

P1769

Hydraulic Pressure Sensor 2 Too Low
18178

P1770

Load Signal Range/Performance
18179

P1771

Load Signal Stuck Off
18180

P1772

Load Signal Stuck On
18181

P1773

Hydraulic Pressure Sensor 1 Too High
18182

P1774

Hydraulic Pressure Sensor 1 Too Low
18183

P1775

Hydraulic Pressure Sensor 1 adaptation at limit
18184

P1776

Hydraulic Pressure Sensor 1 range/performance
18185

P1777

Hydraulic Pressure Sensor 2 range/performance
18186

P1778

Solenoid EV7 Electrical Malfunction
18189

P1781

Engine Torque Reduction Open/Short to Ground
18190

P1782

Engine Torque Reduction Short to B+
18192

P1784

Shift up/down Wire Open/Short to Ground
18193

P1785

Shift up/down Wire Short to B+
18194

P1786

Reversing Light Circ. Open
18195

P1787

Reversing Light Circ. Short to Ground
18196

P1788

Reversing Light Circ. Short to B+
18197

P1789

Idle Speed Intervention Circ. Error Message from Engine Contr.
18198

P1790

Transmission Range Display Circ. Open
18199

P1791

Transmission Range Display Circ. Short to Ground
18200

P1792

Transmission Range Display Circ. Short to B+
18201

P1793

Output Speed Sensor 2 Circ. No Signal
18203

P1795

Vehicle Speed Signal Circ. Open
18204

P1796

Vehicle Speed Signal Circ. Short to Ground
18205

P1797

Vehicle Speed Signal Circ. Short to B+
18206

P1798

Output Speed Sensor 2 Circ. Range/Performance
18207

P1799

Output Speed Sensor 2 Circ. Rpm too High
18221

P1813

Pressure Contr.Solenoid 1 Electrical
18222

P1814

Pressure Contr.Solenoid 1 Open/Short to Ground
18223

P1815

Pressure Contr.Solenoid 1 Short to B+
18226

P1818

Pressure Contr.Solenoid 2 Electrical
18227

P1819

Pressure Contr.Solenoid 2 Open/Short to Ground
18228

P1820

Pressure Contr.Solenoid 2 Short to B+
18231

P1823

Pressure Contr.Solenoid 3 Electrical
18232

P1824

Pressure Contr.Solenoid 3 Open/Short to Ground
18233

P1825

Pressure Contr.Solenoid 3 Short to B+
18236

P1828

Pressure Contr.Solenoid 4 Electrical
18237

P1829

Pressure Contr.Solenoid 4 Open/Short to Ground
18238

P1830

Pressure Contr.Solenoid 4 Short to B+
18242

P1834

Pressure Contr.Solenoid 5 Open/Short to Ground
18243

P1835

Pressure Contr.Solenoid 5 Short to B+
18249

P1841

Engine/Transmission Control Modules Versions do not match
18250

P1842

Please check DTC Memory of instrument panel ECU
18251

P1843

Please check DTC Memory of ADR Control Module
18252

P1844

Please check DTC Memory of central electric control ECU
18255

P1847

Please check DTC Memory of brake system ECU
18256

P1848

Please check DTC Memory of engine ECU
18257

P1849

Please check DTC Memory of transmission ECU
18258

P1850

Data-Bus Powertrain Missing Message from Engine Contr.
18259

P1851

Data-Bus Powertrain Missing Message from Brake Contr.
18260

P1852

Data-Bus Powertrain Unplausible Message from Engine Contr.
18261

P1853

Data-Bus Powertrain Unplausible Message from Brake Contr.
18262

P1854

Data-Bus Powertrain Hardware Defective
18263

P1855

Data-Bus Powertrain Software version Contr.
18264

P1856

Throttle/Pedal Pos.Sensor A Circ. Error Message from Engine Contr.
18265

P1857

Load Signal Error Message from Engine Contr.
18266

P1858

Engine Speed Input Circ. Error Message from Engine Contr.
18267

P1859

Brake Switch Circ. Error Message from Engine Contr.
18268

P1860

Kick Down Switch Error Message from Engine Contr.
18269

P1861

Throttle Position (TP) sensor Error Message from ECM
18270

P1862

Data Bus Powertrain Missing message from instr. panel ECU
18271

P1863

Data Bus Powertrain Missing Message from St. Angle Sensor
18272

P1864

Data Bus Powertrain Missing message from ADR control module
18273

P1865

Data Bus Powertrain Missing message from central electronics
18274

P1866

Data Bus Powertrain Missing messages

terug naar boven