De hoogste kwaliteit voor een goede prijs.
Betaalbaar onderhoud voor uw Audi, Volkswagen, Seat of Skoda. Ons team van ervaren, volledig gekwalificeerde monteurs streeft naar perfectie, afgestemd op uw wensen en budget, wij gebruiken voornamelijk originele fabrieks-onderdelen en gereedschappen om uw auto zo betrouwbaar mogelijk te houden. Door ons onderhouden auto’s krijgen tevens mobiliteitsgarantie vanaf uitgevoerd groot onderhoud.
Toelichting en tarieven onderhoud
Alle Audi en VAG modellen zijn vanaf 2000 uitgerust met variabele onderhoudsintervallen. Dat wil zeggen dat de computer een berekening maakt, afhankelijk van koude starts/kilometers/tijd/temperaturen/belasting enzovoorts, wanneer de motorolie ververst moet worden.
Heeft u een auto van voor 2000 stuurt u dan een e-mail, u krijgt dan een advies op maat. Ook voor uw old/youngtimer zijn wij een geschikte partij.
De eerste generaties en diesels kunnen prima overweg met een onderhoudsinterval van 2 jaar en 30.000km. maximaal (kan ook 22.000km. zijn afhankelijk van gebruik, het is variabel met een max. van 30.000km). Sinds de invoering van directe brandstofinspuiting zijn wij van mening dat de maximale levensduur van de olie weer terug moet naar 15.000km. Motoren met directe inspuiting en agressieve EGR regelingen vervuilen dusdanig veel, dat de olie eerder verzadigd is met roetdeeltjes en andere vervuilingen. Deze vervuiling zet zich af aan de binnenkant van de motor en zorgt voor allerlei problemen, slijtage, lagerschade en hoog olieverbruik.
Wij raden aan om ons te laten adviseren welke motoren beter op korte intervallen kunnen draaien (in principe alle motoren waar TSI, FSI of TFSI op staat). Tijdens onderhoud flushen wij deze motoren vaak en gebruiken olie met de hoogste reinigende eigenschappen (Kendall),
Wij nemen onderhoud serieus. Een longlifebeurt is niet alleen olie verversen en een nieuw filter schroeven, maar omvat een heel scala aan controles en inspectiepunten die door onze getrainde monteurs uitgevoerd worden. Zij weten per type auto exact welke onderdelen extra aandacht nodig hebben, waar naar gekeken moet worden, welke afvoerkanaal doorgeblazen moet worden, wat een druppel olie nodig heeft enzovoorts. Een getraind oog is goud waard en kan u op termijn grote onkosten besparen.
Groot onderhoud voeren wij elke 60.000km. uit. Bougies en luchtfilters zijn normaal gesproken 90.000km. onderdelen, maar de praktijk leert dat dit te lang is. Bij de grote beurt komen nog veel meer controles en diagnoses kijken, een volledige diagnostische scan van alle computers, smeerpunten en controles, vervangen van bougies, luchtfilter, interieurfilter en indien van toepassing het brandstoffilter.
Zaken als haldex-olie en filter, remvloeistof, automaatbak-olie verversen, airco-onderhoud raden wij ook periodiek aan, tijdens onderhoud overleggen wij eerst over eventuele bijkomende kosten uiteraard.
U kunt bij ons gebruik maken van een gratis leenauto, leenfiets over lift naar het station.
Na uitgevoerd groot onderhoud melden wij uw auto aan voor onze mobiliteitsgarantie. deze service blijft van kracht zolang u de auto bij ons blijft onderhouden/repareren. Staat u onverhoopt met pech dan kunt u bellen, er komt een servicemonteur kijken of de auto te repareren is onderweg, lukt dat onverhoopt niet dan wordt de auto naar ons gebracht, ongeacht waar u staat (groene kaart landen en eigen woonplaats).
Uw Audi, VW, Seat of Skoda wordt bij ons met de grootst mogelijke zorg onderhouden/gerepareerd, we werken met beschermende hoezen, het beste gereedschap en diagnose-apparatuur en uitsluitend 1e monteurs met 10 jaar ervaring. We laten niets aan de twijfel over. Mochten we onverhoopt toch een fout maken dan lossen we dat zo snel en goed mogelijk op.
Heeft u een vraag of wilt u een prijsopgave ontvangen stuur dan een e-mail met bij voorkeur het chassisnummer van uw auto dan krijgt u binnen een werkdag een persoonlijke offerte terug.
Het kan voorkomen dat de prijs voor een groet beurt hoger uitvalt dan de offerte van de dealer, vaak is dit te herleiden naar verschoven intervallen voor luchtfilters/bougies en dergelijke, bij een grote beurt wordt bij ons alles vervangen, bij de merkdealer vaak niet. Ons uurloon is fors lager (75,- exc. btw) en we gebruiken dezelfde originele fabriekswisselstukken.
Distributieriem/ketting wissels: