Specialistisch onderhoud voor Volkswagen en Audi
Chiptuning voor bijna alle merken
A6
A6 (C4, C5, C6) 1994-xxxx
Image


Onderstaand treft u onze prijzen aan voor onderhoud en diverse veelvoorkomende reparaties.
Audi heeft een grote verscheidenheid aan modellen, divers motorenaanbod en uitrustingniveaus, voor remmen en onderstelreparaties, alsmede distributiewissels en dergelijke kunnen we niet volstaan met een bouwjaar/kenteken maar is de enige manier om een 100% passende offerte te maken het chassisnummer (er vanuit gaande dat er geen andere dan af-fabriek systemen achteraf gemonteerd zijn), de getoonde prijzen zijn derhalve niet bindend en slechts indicatief.

Onderhoud:

De A6 vanaf 1999 is standaard uitgerust met een variabel onderhoudssysteem, het zogenaamde longlife-systeem.
Dit wil zeggen dat de auto zelf een berekening maakt, afhankelijk van de omstandigheden, wanneer onderhoud nodig is.
Dit kan na 20.000km. zijn bij instensief gebuik of veel stadsverkeer, maar ook bijvoorbeeld na 29.000km.
De boordcomputer geeft dit aan in het display; service over xxx kilometer of xxx dagen
Als u op dat moment een afspraak bijh ons maakt dan voeren wij het onderhoud uit volgens deze longlife intervallen, de zogenaamde longlife-beurt.
De beurt omvat controles op alle vitale punten volgens een onderhoudsformulier/controlelijst welke u na de beurt krijgt. Tevens wordt de olie ververst met longlife 3 specificatie 5w30 olie van Kendall.
Als de auto ongeveer (dit is nooit een vast aantal kilometers door de variabele intervallen) 60.000 kilometer geleden voor het laatst is voorzien van brandstoffilter, luchtfilters, interieurluchtfilters, bougies dan adviseren wij een groot onderhoud, dan wordt tevens de olie en het olie ververst maar ook deze belangrijke filters en vervangingsonderdelen worden vervangen.

Deze beurt is de meest omvangrijke en omvat een algehele controle op alle vitale en minder vitale onderdelen van uw A6.
Het onderstel, de motor, de remmen, alles wordt grondig gecontroleerd door een ervaren eerste monteur, kleine mankementen worden direct gerepareerd en vallen onder de service, voor reparaties buiten de service nemen wij altijd contact met u op voordat we tot reparatie overgaan, uiteraard adviseren we u en denken zoveel mogelijk met u mee als u bepaalde reparaties wilt uitstellen bijvoorbeeld, u krijgt van ons een eerlijk advies.

Audi schrijft andere intervallen voor, met name voor de vervanging van het brandstof en luchtfilter (brandstoffilter in sommige gevallen totaal niet), wij hebben op basis van onze ruime ervaring de intervallen voor sommige onderdelen ingekort, het kan dus zijn dat het luchtfilter 30.000km. eerder vervangen wordt dan Audi voorschrijft. Een grote beurt is bij ons altijd de meest uitgebreide.

Als u de beurt in combinatie met een APK/milieutest laat uitvoeren zijn hier combinatiekortingen van toepassing, vraagt u hier gerust naar.
De beurt neemt ongeveer een dag in beslag, als u van ver komt kunt u bij ons wachten/werken, de koffie staat altijd klaar en we hebben een werkplek voor u, of u kunt aan de balie iets lezen en de werkzaamheden op een paar meter afstand volgen in onze open werkplaats. We doen niets achter gesloten deuren.


Als u prijs stelt op een (gratis) leenauto/fiets is dit ook mogelijk, spreekt u dit dan nadrukkelijk af als u een afspraak met ons maakt, dan kunnen wij deze voor u reserveren.
Een lift naar het station (Alkmaar-Noord) is altijd mogelijk.

De meest gangbare slijtage-onderdelen hebben wij op voorraad, we gebruiken originele Audi onderdelen tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken. U krijgt een jaar garantie op de reparatie en gebruikte onderdelen.

De gebruikte motorolie is de belangrijkste factor voor een probleemloze lange levensduur van uw motor, in tegenstelling tot de meeste garage/dealerbedrijven gebruiken wij niet de olie waar wij het meeste op verdienen maar gebruiken wij exclusief Kendall-olie voor uw Audi, dit is olie van de hoogste kwaliteit welke alle gestelde specificaties ruim overschrijdt. Deze olie is kostbaar, maar verkopen wij desondanks ruim onder de dealerprijzen.

Onze werkplaats is voorzien van alle speciale gereedschappen en diagnose-apparatuur voor Audi, de boekjes worden keurig ingevuld, de indicatoren gereset na onderhoud.

Heeft u specifieke vragen neemt u dan gerust contact met ons op.

Klein onderhoud (enkel C4) elke 15.000km. 119,-, 5+6cylinders 129,-


Longlifeservice (v.o.i) inclusief olie en oliefilter

4 cilinder benzine 219,-
4 cilinder diesel 219,-
6 cilinder benzine 269,-
6 cilinder diesel 319,-
8 cilinder benzine 359,- (s/rs + 30,-)
10 cilinder benzine 359,-


Groot onderhoud (v.o.i) inclusief olie, oliefilter, bougies , luchtfilter, brandstoffilter en interieurluchtfilter indien aanwezig. Elke 60.000 km.


4 cilinder benzine + diesel 549,-
6 cilinder benzine 599,- diesel 649,-
8 cilinder benzine 750,- RS 790,-
3.0TFSI 669,-
V10FSI 999,-



Distributieriemset, inc. multiribriem(en) en waterpomp vervangen:
4 cilinder benzine : 695,-
4 cilinder diesel 1.9TDI : 645,- 2.0TDI : 695,-
2.0TDI Common rail 2008 -> 750,-
4 cilinder diesel 2.0TDI CR : 795,-
6 cilinder benzine 890,- , 3.0V6 en 2.7Biturbo 1190,-
6 cilinder diesel 1430,- (inc. thermostaat) 2.7 en 3.0 TDI geen riem, ketting!
8 cilinder benzine 1645,- RS 1850,- Nieuwere modellen ketting!


Tandriem/ribriem/spanarm/spanrollen/waterpomp/thermostaat pakket 2.7TDI & 3.0TDI 950,-

Speciale opmerking 2.0TDI PD zie foto rechts :
Image





Distributiekettingen 2.7 / 3.0TDI en 2.4 / 2.8/ 3.2 FSI V6

Bij bovenstaande motoren met distributieketting komt het voor dat de ketting oprekt van de distributie. Dit zal zich meestal manifesteren als een rammelgeluid bij koude start en / of foutcodes in de motorcomputer met relatie tot nokkenasverstelfouten.

Het vervangen van de spanners aan de bovenzijde kan dan tijdelijk werken omdat je iets speling opheft waardoor de rek van ketting net niet meer tot de max. gaat. In feite is dat een lapmiddel, maar tevens de enige manier om zonder de motor of versnellingsbak te demonteren de motor tijdelijk weer stil te krijgen.

Uiteraard verandert er niets aan het feit dat de ketting opgerekt is en dit blijft doen, het geluid zal dus weer terug komen en de ketting zal uiteindelijk schade opleveren aan de motor.
Het vervangen van de beide spanners is dus een uitstel van de eigenlijke noodzakelijke reparatie namelijk: de kettingen en alle geleiders en spanners vervangen, waarvoor de motor en bak dus gescheiden moeten worden. Deze reparatie kost voor de TDI motoren 2500,- en voor de benzinemotoren 3500,-

Enkel de spanners vervangen kan, maar geeft geen enkele garantie dat het geluid wegblijft noch voor hoe lang dat zo blijft. Onze ervaring is dat boven de 200.000km. de ketting zover opgerekt is dat enkel de spanners vervangen zinloos is / het geluid snel weer terug komt of nooit helemaal verdwijnt.

Als de ketting of een spanner breekt betekent dit het einde voor de motor, deze zal dan zeer waarschijnlijk compleet vervangen moeten worden.

Bij een handgeschakelde uitvoering boven de 100.000km. is het tevens raadzaam direct de koppelingsset mee te laten vervangen, meerprijs 650,-

Let op: wij geven maximaal een jaar/30.000km garantie op deze reparatie, de onderdelen zijn af-fabriek niet verbeterd of beter te krijgen, de slijtage komt terug.